Trycksaker

För de allra flesta företag är det en självklarhet med profilerade trycksaker. Brevpapper, anteckningsblock, kuvert, notisblock, suddgummi, pennor, gem… I de fallen är det nästan en tvärtom-upplevelse – om du inte har profilerat dig på dina papper är det ovanligt och något som är konstigt.

Visitkort

Visitkorten är en av de klassiska trycksakerna som i alla tider har varit företagsprofilerade. Och trots digitaliseringens intåg i våra liv så består pappers-visitkortet. Dock har det idag fått sällskap av nyare varianter, som usb-visitkort eller visitkort i metall.

Kalender

I kategorin kalender faller många olika varianter, i olika prisklasser, in. En väggkalender, med ett uppslag per månad, är ett klassiskt exempel på en profilprodukt som har stort genomslag för en i sammanhanget ganska liten peng.

Men även anteckningsblock med tjock pärm, eller en konferensmapp är produkter som det kan vara värt att sätta en logga på, speciellt eftersom de ofta används utanför företagets väggas, som till exempel på konferenser, events eller mässor.

Förpackningar

Om du och ditt företag säljer produkter så glöm för allt i världen inte att profilera även emballaget! Ytterkartonger och packtejp med företagets namn och logga på gör att alla som jobbar med logistiken runt er kommer veta vilka ni är.